eens-opreis.reismee.nl

KOA Petrified naar Mazatzal Hotel &Casino

Vanmorgen eerst maar de watertank voor een deel gevuld, we overnachten vandaag waarschijnlijk bij een casino en morgen in een State Park waar water gelimiteerd is. Gelukkig gaat het vullen goed en loopt er niets uit. Dit hebben wij voorheen een keer gehad en toen bleken ze de water afsluiters niet dicht te hebben gezet. Andere camperaars hadden dit euvel dit jaar ook.

Hierna gaan we op weg naar Winslow. Je zou zeggen wat moet je daar, maar liefhebbers van de muziek van the Eagles weten dat in het liedje ‘ Take it Easy’ een passage voorkomt ‘ Standin on a Corner in Winslow Arizona’ Nou en laten wij nou op zoek gaan naar die hoek in Winslow.

Voor we daar aankomen rijden we langs het 9-11 Remembrance Memorial van Winslow. Een monument met 2 brokstukken van de Twin Towers. Op 9-11 schijnen er dan ook allemaal vlaggetjes in het veld te staan, vast heel indrukwekkend. We Will Never Forget

Hierna op zoek naar de bewuste corner en ja hoor, meerdere mensen hadden dat zelfde idee. Het duurt dan ook even voordat je een foto kunt maken zonder mensen erop. Het is wel grappig om te zien hoor, alles ademt ook nog Route 66 en natuurlijk The Eagles. In de souvenir shops wordt alleen maar Eagles muziek gedraaid. Nu vinden wij dit best goeie muziek, maar om het nu de hele dag, iedere dag weer te horen…….. volgens mij ben je het dan wel zat. Na nog 2 shirts gescoord te hebben verlaten we Winslow en gaan we op weg naar het Tonto Natural Bridge State Park

We rijden over de 87, een prachtige weg door de bergen van het Coconino National Forest. Onze RB heeft best wel een zware dag. En ja, niet alleen Max heeft een RB, maar wij ook,een RB 2024. We klimmen tot zo’n 7450 voetjes( zo’n 2500m) Er ligt best nog wel wat sneeuw tussen de bomen terwijl het zonnetje toch volop schijnt. Veel zijwegen zijn ook nog gesloten vanwege de sneeuw.

Uiteindelijk komen we aan bij het Tonto Natural Bridge SP. Betalen entree en kunnen via de viewpoints de brug bekijken, maar we willen natuurlijk ook de wandeling doen. Gelukkig allemaal kleine wandelingen, maar………… die naar onder de brug is maar 0,3 mile lang maar gaat wel vrij steil 70 meter naar beneden !

Het schijnt de langste travertine natuurlijke brug te zijn. Hij is 55 meter hoog en gaat over een 120 meter lange tunnel die op zijn breedste deel 50 meter dus. Een heel indrukwekkend gezicht. Een aantal waaghalzen liepen nog wel verder onder de brug door maar die kwamen allemaal met natte voeten terug. De rotsen waren behoorlijk glibberig geworden dus we zijn maar verstandig geweest en op tijd terug gekeerd. En aan al het mooie komt een eind, en dan moet je die 70 meter weer naar boven klimmen.

Toen werd het tijd voor de Walmart. Vlees en andere etenswaren inslaan want hopelijk kunnne we morgen BBQ-en ! Nog even een pizza bestellen en dan naar het hotel&casino terrein waar we vannacht verblijven.

Hopelijk morgen weer een verhaal (haha)