eens-opreis.reismee.nl

Casino naar Picacho State Park

De nacht bij het casino is zonder problemen verlopen, kregen nog gezelschap van een aantal vrachtwagens en we stonden prima onder een lantaarnpaal met bewakingscamera’s. Omdat we geen stroom en water hadden besluiten we om te ontbijten bij de Cracker Barrel. Eerst nog een uurtje RB2024 laten zwoegen over het restant van de weg van gisteren en dan een heerlijk ontbijt in Mesa vlakbij Phoenix

Zo’n ontbijt waarbij je dan daarna even niet meer hoeft te eten. Hierna nog even bij een giga outdoor zaak, Bass Pro, binnen gestapt. In Memphis schijnt er ook één te zitten en veel camperaars gaan daar naartoe. Nou wij gaan naar die in Mesa. Je kijkt je ogen uit, ze hebben er van alles en ja jullie begrijpen het al, er moet weer gekocht worden (haha) En dan moeten we ook nog naar de Outlet in Phoenix !

De Outlet bezoeken we maar even, kunnen we ook niet te veel kopen. Zijn we net aan het installeren om te vertrekken klopt er een agent op de deur. Dat we hier niet mogen parkeren omdat het RV terrein een stuk verder is. De man is uiterst vriendelijk en zegt dat wij dat niet konden weten dus hij ziet het door de vingers. We waren toch al van plan te vertrekken dus dat komt goed uit.

Het vervolg van de reis gaat over de Interstate waar het behoorlijk druk is. Het einddoel voor vandaag is Picacho State Park. Met een beetje mazzel hebben we eergisteren nog een plekje kunnen reserveren want het zat helemaal vol.

We zijn hier vorig jaar ook geweest en is een mooie plek met cactussen. We willen een stuk van een wandeling doen, niet te ver. Gaan we net bepakt op weg, het is inmiddels 25 graden, komen we een aantal mensen tegen die zeggen Stop!

Er blijkt een enorme ratelslang vlak naast het pad te liggen. Wij staan aan de ene kant van deze jongen en aan de andere kant een dame met 2 hondjes. Even goed in de gaten houden wat het beest ging doen en toen hebben de dame door het gras gestuurd. Zelf zijn weer met een boog omheen gelopen. Tegemoet komende wandelaars gewaarschuwd want ik weet niet wat er gebeurd was als wij ook niet waren gewaarschuwd. Ed wilde iets dichterbij om een foto te maken en toen hoorde je hem aardig ratelen ! Wegwezen dus.

Toch loop je iets meer op je hoede, zeker toen we het pad weer terug moesten, want ja zit hij er nog of is tie toch ergens anders heen gegaan. Gelukkig hebben we geen slang meer gezien.

Nu naar ons plekje en alles in gereedheid brengen voor de BBQ. Lekker gegeten.Hierna lekker douchen want we stinken een uur in de wind van de rook (haha).

Morgen gaat de reis weer verder.