eens-opreis.reismee.nl

Picacho SP naar Patagonia Lake State Park

Vanmorgen nog heerlijk genoten van de zon in Picacho, lekker op het gemakkkie ontbeten en toen op weg. Het einddoel voor vandaag is Patagonia Lake State Park. Daar blijven we 2 nachten.

Onderweg rijden we eerst door het Suguaro SP, onze nationale parken pas van vorig jaar is nog geldig dus betalen hoeven we niet. We willen nog even het visitor center bezoeken, maar het is zo allemachtig druk , niet normaal. Parkeren kan daar niet omdat natuurlijk weer gewone auto’s op de parkeerplekken van RV’s gaan staan. Zo stom ! Nou ja gelukkig zijn we hier al 2 x eerder geweest dus geen probleem, we rijden door Tuscon Mountain SP verder.

Iets later op de weg komen we de Pinal Airbase tegen. Een vliegveld waar ontzettend veel vliegtuigen, veelal privéjets, geparkeerd staan of staan te wachten om ontmanteld te worden. Bizar veel vliegtuigen, grappig om te zien.

De volgende stop is San Xavier del Bac Mission. Een prachtige, in 1700 gestichte, katholieke kerk. De kerk is oogverblindend wit en staat ergens in de middle of knowhere vlakbij Tucson. Natuurlijk hebben wij weer de pech dat er aan de voorkant weer een paar steigers staan. Jammer hoor, maar verder is het er ook binnen prachtig, erg mooi om te zien.

We rijden verder over de winderige wegen, ja helaas is de wind gaan opsteken wat het rijden weer een stukje lastiger maakt. Om een uurtje of 15.30 komen we aan bij Lake Patagonia, een zo te zien mooie campground met heel veel watersport. Hopelijk kunnen we er ook wandelen want het wordt de komende dagen waarschijnlijk geen strand weer. Bereik/wifi is hier zeer matig dus hopelijk lukt het plaatsen van het verhaal, foto’s komen later.