eens-opreis.reismee.nl

Coyote Howls naar Shady Lane Quartzsite

Vanmorgen hebben wij het antwoord gekregen op why Why.

Na een douche in de camper, die waren er namelijk niet op de campground, en een ontbijtje gaan we op weg. De bedoeling is Yuma, vlak tegen de Mexicaanse grens. Het zonnetje schijnt lekker, het is niet zo koud en we komen na een kwartiertje door Ajo. Daar zien we een mooie kerk, die wel op de foto kan. Al lopende komen we op een alleraardigst pleintje met kraampjes en een muziek gezelschap wat heerlijk zat te spelen. Ook een heel leuk koffietentje gevonden, dus met koffie en een lekkere plak lemon cake heerlijk naar muziek zitten luisteren. Nog even rond geslenterd langs de kraampjes en uiteindelijk ook nog naar een overlook van een kopermijn geweest.

Als wij dus gisteren niet hadden overnacht in Why, hadden wij deze zonnige zaterdagochtend in Ajo dus gemist. Dus…. Dat is waarom Why.

Ajo blijkt trouwens wel de toegangspoort tot het Organ Pipe National Monument, een park waar deze bijzondere orgelpijp cactus in het wild groeit. Helaas zijn dec eerste wegen daar off-road en wij kwamen al o ontzettend veel auto’s tegen dat een parkeerplek ook een probleem was geweest.

Als weer op weg gaan hebben we besloten niet naar Yuma te gaan. Het is aardig wat kilometers en we hebben nu ook al een leuke ochtend achter de rug. In Yuma zijn we ook al eens geweest dus als we dit overslaan is geen ramp. We besluiten naar Quartzsite te rijden waar we vorig jaar ook hebben overnacht.

De regen gutst ondertussen tegen de ramen en de wind doet ook aardig zijn best. Ook vandaag weer langs de bordercontrole zonder probleem. Bij aankomst op de campground regent het nog steeds maar gelukkig wordt het tegen 6 uur droog en kunnen we een pizza gaan eten bij een dichtbij gelegen tentje Silly Al’s Pizza geheten. Wat een tent is dat zeg. Echt zo grappig, knetter druk dat wel, heel veel herrie en ook nog een bandje wat ging spelen. En bovenal, een hele lekkere pizza en calzone. We hebben ons ogen uitgekeken naar alle figuren die daar zaten en tijdens de muziek deden ze natuurlijk ook line-dance. Geweldig om te zien.

Uiteindelijk is dit een dag geworden die we niet gepland hadden, maar vaak wel de leukste zijn. Eentje met eenheerlijke ochtend, een druilerige middag en een geweldige avond.

Morgen verplaatsen wij ons naar Buckskin State Park, waar wij vorig jaar ook 2 nachten waren. Even niks, dus waarschijnlijk ook geen verhaal. Voor jullie ook wel eens lekker om niet te hoeven lezen (haha)

Anja en Dominic

We hebben een paar dagen gemist dus dan kunnen we het bij lezen.
Groetjes.