eens-opreis.reismee.nl

17+ 18 mrt Buckskin State Park

Nadat we naast de campground nog even bij Pitstop Rv park propaan getankt hebben kunnen we op weg naar Buckskin. De man van het tanken zei nog wel even dat de regen die gisteren in Quartzsite gevallen was echt proportioneel veel was. Hij had het nog nooit gezien.

De rit is niet heel lang dus onderweg nog even een stop bij de Starbucks en de Walmart om de tijd vol te maken voor we mogen inchecken.

Komen we daar aan zegt de dame in kwestie, wij herkende haar van vorig jaar, “ zijn jullie hier eerder geweest, jullie komen mij zo bekend voor”. Bijzonder toch, maar wij zullen wel één van de weinige niet Amerikanen zijn.

Alles snel geïnstalleerd en genieten van het zonnetje. Er staat een BBQ op het programma, maar om 16.30 begint het toch donker te worden, niet normaal. Gelukkig bleef het alleen een dreiging en konden we toch ons vlees roosteren.

De volgende dag besluiten we de blauwe route te lopen in de Buckskin Mountains. Is een kort rondje, nou ja heen en terug, maar in totaal 2,7 mile dus nog geen 4,5 kilometer. Makkie toch? Nou nee dus, we hebben er 1uur en 45 minuten over gedaan, zuivere looptijd. Iedere keer dacht je dat je het hoogste punt had bereikt, ging het pad aan de andere kant weer naar beneden om vervolgens 100 meter verder weer steil omhoog te gaan, om moedeloos van de worden. Ook de bloedhete zon maakte het er niet makkelijker op. Uiteindelijk hebben we het uitkijkpunt bereikt, en een schouderklopje voor onszelf. De terugweg ging gelukkig iets makkelijker maar het was uiteindelijk best een pittig tochtje. Als beloning hebben we maar een supergroot ijs gekocht.

Eindelijk was het de bedoeling om morgen hier weg te gaan, dan onderweg nog een overnachting te plannen en dan naar de laatste stop voor de inleverplek. We besluiten om te kijken of we hier nog een extra na het kunnen blijven, douches/wc’s zijn niet super top maar de omgeving is mooi en het is wel effe relaxed nog een dagje niks. Gelukkig is er nog plek, wel even verkassen naar de overkant maar dat is geen probleem. We gaan dan woensdagochtend naar een campground net voor Las Vegas waar we alles kunnen inpakken en de camper weer ordenen.

Astrid

Haha mooihoor, je kan nergens meer kwijt lopen. Zelfs in Amerika kennen ze jullie al. The world famous Syl en Ed ??