eens-opreis.reismee.nl

Houston we have a problem !

Dat klinkt niet best hè, maar laat ik beginnen op donderdag, de inleverdatum.

Na een nachtje op de KOA kunnen we gelukkig zonder problemen vertrekken. Slaapgedeelte schuift gelukkig in en om iets over 9 kunnen we onze spullen uitladen en wordt de RV gecontroleerd. We zijn 80 mile over de limiet gegaan dus dat valt reuze mee. We konden wachten op de shuttle van 11 uur, maar besluiten een Lyft( net zo te nemen en zijn dan lekker bijtijds in Vegas. Kleine bijdrage in het hotel voor vroege incheck, want ja alles kost geld, en we zijn klaar voor een dagje Las Vegas.

In de ochtend is het nog redelijk rustig, net als alle andere jaren slaapt dan iedereen zijn roes uit. Even over de strip gewandeld, Caesar Palace shopjes bezocht, Bellagio fontein bewonderd en zo weer via de andere kant terug. We lunchen in Gordon Ramsay’s Burger tent. Erg lekkere burger.

Ze hebben nu de Sphere in Las Vegas en die was er vorig jaar nog niet. We hebben geen voorstelling gedaan, maar wilden er wel in de avond naar toe om de verlichting te zien. Natuurlijk weer veel verder lopen dan de bedoeling was, maar het was wel mooi om te zien.

Uitgeput in het hotel toe koffer nog even goed ingepakt en dan zijn we klaar voor de reis.

Vrijdagochtend komt wederom de Lyft ons ophalen en zijn mooi op tijd om naar Houston te vliegen. Tenminste dat dachten we toen nog, we hebben 1,5 uur overstaptijd voor de vlucht naar Amsterdam. Dan blijkt, op het moment dat het instappen is begonnendat er een lekke band is en iets met de remmen ( was vorige keer ook al) dus dat moest gerepareerd. Vertrek 30 min uitgesteld, maar dan begint de stress over het missen van de volgende vlucht. Vertrek wordt steeds later maar de dame aan de desk blijft volhouden dat de vlucht niet in gevaar is, en dat de volgende vlucht weet dat wij eraan komen.Uiteindelijk zitten we na 1,5 in de lucht, en gaan we het misschien toch halen.

Maar…….. we mogen niet direct landen in Houston en de minuten kruipen voorbij. Aan de stewardess gevraagd om er als eerste uit te mogen, toch gaan mensen die geen haast hebben altijd in de weg staan. Als de deuren open gaan stormen wij naar buiten en moeten ruim 15 minuten lopen en met de trein om in de volgende terminal te komen. Echt killing is dat. Er was nog 1 ander Frans stel en nog een Nederlandse jongen die ook de sprint hadden ingezet. Uiteindelijk komen we dus 3 minuten te laat bij de gate en mogen we dus niet mee!!! Van wachten was dus totaal geen sprake. En dan de stress van “ wat nu”. United kijkt wat de opties zijn, maar die zijn nihil. Het wordt dus de vlucht van de volgende dag 17.20. Ze regelen wel een hotel en maaltijd vouchers.

Over het hotel kan ik kort zijn, niet om aan te zien. Alleen een paar felle spotjes in het plafond verder geen lamp, hartstikke gezellig. Gelukkig een alleraardigste dame die een kamer met een lamp geregeld heeft.

Nu, zaterdag zitten we weer op de airport te wachten op de vlucht en als het goed is gaan we zo boarden. Hopelijk dan zondagochtend om 8.35 landen.

Leny

Oh wat een ellende allemaal, toch heel veel succes gewenst en alsnog welkom thuis en dank jullie wel voor de prachtige reis die ik met jullie mee mocht maken. Lieve groetjes Leny

Jacqueline

Dank je wel voor alle reisverhalen. Superleuk om te volgen. Jammer van de gemiste vlucht na alle moeite ??‍♂️??‍♀️maar je hebt wel weer een verhaal ? en het komt altijd weer goed! groetjes.